Przedostatni dzień festiwalu rozpoczął się od wydarzenia pt. „Nie tylko poeta. O twórczości Tymoteusza Karpowicza”. Polegało ono na dyskusji w setną rocznicę urodzin autora „Słojów zadrzewnych” z udziałem Joanny Mueller, Joanny Roszak i Elżbiety Winieckiej. Uczestniczki rozmawiały na temat swojego spotkania z twórczością poety, nowych odczytaniach wierszy Karpowicza oraz jak zmieniał się ich prywatny, jednostkowy stosunek do autora tego poetyckiego projektu totalnego.
Kolejnym spotkaniem była prezentacja nowych wierszy Piotra Sommera – poety, tłumaczs i eseisty, oraz rozmowa z autorem o poezji, którą poprowadziła Joanna Orska. Dyskusja toczyła się wokół twórczości Sommera, istocie i estetyce wiersza („czy wiersze są takim ciągnięciem do życia?”, „co oznacza ładność”?), a także, jak poeta rozumie stwierdzenie wiersz-dokument. Najważniejszym punktem rozmowy było omówienie dwóch książek eseistycznych Piotra Sommera „Kolekcja wiosenna” oraz „Ładne rzeczy”, zahaczając między innymi o zagadnienie teatralności wiersza.
Ostatnim tego dnia spotkaniem było „Czytanie Czechów”, na którym zaprezentowana została poezja Milana Děžinský’ego. Rozmowę prowadziła Zofia Bałdyga, a tłumaczyła Anna Wanik. W dyskusji można było usłyszeć nie tylko wiersze czeskiego poety, ale również dowiedzieć się czegoś na temat jego doświadczeń z epoki postransformacji lat ’90 oraz czasów przedinternetowych. Uczestnicy rozmawiali także o roli poety w społeczeństwie i współczesnej poezji oraz w co powinna być ona zaangażowana. Na koniec Milanowi zadano pytanie odnoszące się do cytatu z jego najnowszego tomiku „Obchodzenie wyspy” – jeśli „wiersz to nie życie”, to czym jest wiersz?
Projekt Międzynarodowy Festiwal Poezji Silesius 2020-22 dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.